שתפו:
אחרי כמה ימים גשומים, שכבתי עם בני על הטרמפולינה בשמש הנעימה. פתאום הוא הצביע על עץ בחצר השכנים ואמר בהתלהבות: "אימא, את רואה? לפני שבוע הוא היה קירח, ועכשיו הוא מלא עלים!"
חייכתי. בכל שנה מחדש אני מתפעלת מאותו פלא — יום אחד העץ עומד עירום לחלוטין, וכעבור זמן קצר הוא מתכסה בירוק שופע.
הצעתי לו לנסוע לראות את אחד העצים האהובים עליי בעיירה. כשהגענו, הוא הביט בו ואמר מיד: "אבל הוא עדיין קירח."
"נכון," עניתי, "כי לכל עץ יש את הזמן שלו ללבלב. בדיוק כמו שלכל אדם יש את הזמן שלו לפרוח."
סיפרתי לו על אישה שהגיעה אליי לאחרונה כשהיא מרגישה תקועה ומתוסכלת. במהלך ההתבוננות עליה ראיתי לצידה עץ קירח. באותו רגע הבנתי שהיא נמצאת בתקופה של בנייה פנימית — תקופה שלא תמיד רואים בה תוצאות מבחוץ.
כמו עץ בחורף, גם אנחנו זקוקים לפעמים למנוחה, להזנה ולסבלנות. דווקא בתקופות שבהן נדמה ששום דבר לא מתקדם, מתרחשים לעיתים השינויים המשמעותיים ביותר מתחת לפני השטח.
הבן שלי חשב לרגע ושאל: "אז היא בעצם במקום טוב?"
"כן," עניתי. "מקום הרבה יותר טוב ממה שהיא חושבת."
לעיתים אנחנו שוכחים שלעץ יש שתי צורות של עשייה: האחת נראית לעין — הלבלוב, הפריחה, הפירות. והאחרת סמויה לחלוטין — שקטה, פנימית, בלתי נראית מבחוץ. גם אנחנו לפעמים רצים ממטרה למטרה, מהישג להישג, מבלי לעצור לרגע אחד. אבל דווקא אחרי תקופה של עשייה מאומצת — אחרי שהייתה פריחה, היה לבלוב, יש פירות — זה הזמן לעצור. לא מתוך עצלות, אלא מתוך הבנה שרק כשנזין את עצמנו ונמלא את עצמנו מחדש, נוכל להמשיך למסע הבא.
אם גם אתם נמצאים בתקופה שבה הדברים עדיין לא פורחים כפי שקיוויתם, זכרו: עץ לא מלבלב בכוח — לא בכך שתדחפו יותר, תתאמצו יותר ותרוקנו את המאגרים שלכם עד תשישות. הפריחה תגיע רק אחרי שתעצרו, תעשו את הדברים שממלאים אתכם ומשמחים אתכם. רק אחרי שתזינו את עצמכם במה שאתם זקוקים לו — יהיה לכם הכוח להוציא אל הפועל את הפריחה הבאה.
לפעמים התקופות שבהן אנחנו נראים "קירחים" הן בדיוק התקופות שבהן אנחנו בונים את הכוחות, הכישורים והתובנות שיניעו את הפריחה הבאה שלנו.
מאחלת לכם סבלנות והשראה בכל עונות החיים
❤️ חנה
המסר השבועי הזה מבוסס על הסיפור "עץ בודד קירח" מתוך הספר "מזכרות – סיפורים קצרים עם מסרים לחיים".